Overslaan naar inhoud

Retourbeleid

  • Alleen na akkoord van DURO worden de aangekochte producten retour genomen. Hiervoor dien je binnen 2 werkdagen na levering contact op te nemen. Gebruik hiervoor het retourformulier en stuur dit per e-mail naar info@duro-office.nl
  • De kosten voor het retourneren zijn altijd voor rekening van de klant, uitgezonderd leveringen waarbij zaken beschadigd of verkeerd zijn geleverd door DURO 
  • De nieuwe levering zal kosteloos geschieden binnen de gebruikelijke levertijden. Alleen onbeschadigde artikelen in de originele verpakking kunnen retour genomen 
    • Retourkosten NL artikelen tot 23 kilo max. 176 x 78 x 58 cm bedragen € 14,90 
    • Retourkosten NL artikelen tot 10 kilo max. 100 x 50 x 50 cm bedragen €   7,95
    • Retourkosten BE artikelen tot 23 kilo max. 100 x 50 x 50 cm bedragen € 46,00 
    • Retourkosten BE artikelen tot 10 kilo max. 100 x 50 x 50 cm bedragen € 25,00
  • Presentatiematerialen en papier retourneren -> de werkelijke kosten bij afwijkende formaten of gewichten
  • Palletvervoer.  NL €60,00. Be €95,00


Retourvoorwaarden Kantoorartikelen, papier en Facilitaire producten

  • Het aanmelden van retouren kan uitsluitend via het retourformulier en per e-mail. Alle aanvragen anders ingediend kunnen we niet in behandeling nemen.
  • De retour aanvragen, ontvangen op werkdagen voor 15.00 uur, worden dezelfde dag in behandeling genomen. DURO streeft ernaar om alle klachten binnen 10 werkdagen verwerkt te hebben. In de praktijk betekent dit dat het dan administratief en financieel afgehandeld is.
  • Wanneer het retourakkoord is ontvangen van DURO en er was aangegeven dat de goederen afgehaald moeten worden dan zorgt DURO ervoor dat het afgehaald wordt en geretourneerd wordt. Dit gebeurt door eigen vervoer, DHL, GLS of De Klok Logistics.
  • Als er bij ophalen niemand aanwezig is of het pakket is op het adres niet bekend, dan brengen wij je op de hoogte en zullen wij de transportkosten doorberekenen.
  • De goederen dienen binnen 5 werkdagen, nadat je een retourakkoord had ontvangen, door ons te zijn ontvangen. Als deze periode verstreken is kunnen we de retournering helaas niet meer in behandeling nemen en zal hij gesloten worden.